Erik Jager

Versterk de positie van je merk

Merkpositionering: Vind een plek in het hoofd en hart van je doelgroep.

×

Merkpositionering zorgt voor draagvlak en sturing

Ontdek de innerlijke kracht van je merk

Samen leggen we het fundament voor je merk en toekomstige ontwikkelingen. Een zoektocht naar de meest betekenisvolle onderdelen van je organisatie.

Ben je op zoek naar het juiste verhaal waarmee de verbinding gemaakt wordt tussen je doelgroep en je merk? Heb je moeite met het zelf omschrijven van dit verhaal? Om het zo door te vertellen aan potentiële klanten, medewerkers of andere stakeholders? Een goede merkpositionering legt de verbinding tussen je visie, missie, waarden en je merkbelofte. Hiermee vorm je het uitgangspunt om draagvlak en sturing te geven aan je ambities.

Ja! Ik wil aan de slag!

Resultaat

We gaan samen aan de slag!

Samen leggen we het hogere, ambitieuze doel van je organisatie bloot. Dit vertaald zich door naar een kernbelofte. Een belofte waarmee je aangeeft op welke manier je merk een waardevolle bijdrage levert aan de wereld. Het uiteindelijke resultaat van het programma bestaat uit een merkdocument:

  • Waarden
  • Visie / missie
  • Een merkkompas
  • Een inspirerend verhaal

Hiermee leg je de basis voor toekomstige ontwikkelingen. Het vormt de basis voor veranderingen, evaluatie en verbeteringen.

Geef je klanten een reden om met jou zaken te doen.

Wat is Merkpositionering?

Merkpositionering, wat is het?

Dankzij merkpositionering claim je een positie in het hoofd en het hart van de mensen die in aanraking komen met je merk. Bij voorkeur is dit een unieke plek, die afwijkt van die van je concurrenten. Dankzij een gedegen positionering claim je een unieke reden om met jou merk in zee te gaan. Een positionering wordt opgebouwd met behulp van een aantal bouwstenen. Bij better brands maken we gebruik van:

  • Visie en missie
  • Merkbelofte
  • Waarden
  • Archetypen (Carl Jung)
  • Golden Circles (Simon Sinek)

Vanuit al deze onderdelen schrijven we een merkverhaal. Het merkverhaal verteld kort en bondig waar je als merk voor staat en voor gaat. Het is geladen met positieve associaties en werkt inspirerend. Een goed merkverhaal is altijd simpel, uniek, geloofwaardig, concreet en zorgt voor emotionele verbondenheid.

Een goede merkpositionering:

  1. Past bij je organisatie
  2. Geeft richting aan de stappen die je in de toekomst zet
  3. Vervult (emotionele) behoeftes van je klanten
  4. Is uniek onderscheidend

Ja! Ik wil aan de slag!

Zij gingen je voor