Dankzij customer journey mapping wordt een compleet beeld gecreëerd van de klantreis. Het wordt duidelijk welke onderdelen binnen de klantreis geoptimaliseerd moeten worden. Dit resulteert in een actieplan om uiteindelijk merkloyaliteit te verhogen. Aan het einde van het programma ontvang je:
Herken je, je als directeur, ondernemer of manager in de volgende vragen:
Dan helpt Customer Journey Mapping je verder.
Customer Journey Mapping geeft je de tools om je merkloyaliteit te verhogen.
Het programma start met een oriënterend gesprek. Tijdens dit gesprek worden gezamenlijke ambities geformuleerd. Er wordt dieper in gegaan op de behoefte en ambitie van je organisatie. Samen maken we een plan van aanpak om deze ambities te realiseren. Tijdens verschillende workshops gaan we dieper in op de verschillende facetten die nodig zijn om je klanten en de reis die je klanten doorlopen inzichtelijk te maken. Van oriëntatie tot beslissing. Dit doen we in 3 sessies van een half dagdeel per sessie.
Tijdens deze sessie maken we alle stakeholders inzichtelijk. Wie zijn ze? Hoe belangrijk zijn ze voor je merk en hoeveel invloed oefenen ze uit op het succes van je merk? Lees hier meer over Stakeholder Mapping.
De belangrijkste persona’s worden geselecteerd en uitgewerkt in een persona canvas. Het geeft je inzicht in drijfveren, belangen en andere inzichten die nodig zijn om je klantreis te verbeteren.
De klantreis wordt uitgewerkt. We maken de verschillende contactmomenten inzichtelijk (touchpoints) en ontwikkelen een strategie om deze klantreis verder te optimaliseren.