Customer Journey Mapping

×

Je klantreis inzichtelijk krijgen

Van oriëntatie tot beslissing

Dankzij customer journey mapping wordt een compleet beeld gecreëerd van de klantreis. Het wordt duidelijk welke onderdelen binnen de klantreis geoptimaliseerd moeten worden. Dit resulteert in een actieplan om uiteindelijk merkloyaliteit te verhogen. Aan het einde van het programma ontvang je:

  • DMU / Stakeholder map
  • Persona Canvas (omschrijving verschillende type klanten)
  • Customer Journey (overzicht klantreis en touchpoints)
  • Actieplan

Ja! Ik wil aan de slag!

Voor wie?

Herken je dit?

Herken je, je als directeur, ondernemer of manager in de volgende vragen:

  • Wie is mijn doelgroep?
  • Hoe verloopt de klantreis tot en met de aankoop van mijn product / dienst?
  • Welke contactmomenten mij (potentiële) klanten kunnen geoptimaliseerd worden?
  • Hoe lever ik meerwaarde tijdens het aankoopproces?

Dan helpt Customer Journey Mapping je verder.

Ja! Ik wil aan de slag!

Customer Journey Mapping geeft je de tools om je merkloyaliteit te verhogen.

Het programma

Wat gaan we doen

Het programma start met een oriënterend gesprek. Tijdens dit gesprek worden gezamenlijke ambities geformuleerd. Er wordt dieper in gegaan op de behoefte en ambitie van je organisatie. Samen maken we een plan van aanpak om deze ambities te realiseren. Tijdens verschillende workshops gaan we dieper in op de verschillende facetten die nodig zijn om je klanten en de reis die je klanten doorlopen inzichtelijk te maken. Van oriëntatie tot beslissing. Dit doen we in 3 sessies van een half dagdeel per sessie.

Ja! Ik wil aan de slag!

De drie sessies

Stakeholder mapping

Tijdens deze sessie maken we alle stakeholders inzichtelijk. Wie zijn ze? Hoe belangrijk zijn ze voor je merk en hoeveel invloed oefenen ze uit op het succes van je merk? Lees hier meer over Stakeholder Mapping.

Persona canvas mapping

De belangrijkste persona’s worden geselecteerd en uitgewerkt in een persona canvas. Het geeft je inzicht in drijfveren, belangen en andere inzichten die nodig zijn om je klantreis te verbeteren.

Touchpointstrategie

De klantreis wordt uitgewerkt. We maken de verschillende contactmomenten inzichtelijk (touchpoints) en ontwikkelen een strategie om deze klantreis verder te optimaliseren.

Ja! Ik wil aan de slag!

Zij gingen je voor