GAP-analyse Vitale Vakantieparken

Hoe laten we onze gewenste identiteit aansluiten op de belangen van onze belangrijkste stakeholders?

×

Uitdaging

Het programma Vitale Vakantieparken heeft de ambitie de recreatieve koppositie van de Veluwe verder te versterken. Om deze ambitie te realiseren is het nodig stakeholders bewust te maken van de toegevoegde waarde van Programma Vitale Vakantieparken bij het werken aan duurzame en toekomstbestendige vakantieparken.

Centrale vraag: wat is het bestaande en gewenste imago van Programma Vitale Vakantieparken en welke strategie moeten we ontwikkelen om aansluiting te vinden op de belevingswereld van deze stakeholders?

Werkwijze

Om deze vraag te beantwoorden zijn we gestart met een onderzoeksfase. Aan de hand van een GAP-document (onderzoek naar imago vs identiteit) hebben we vertegenwoordigers van het Programma Vitale Vakantieparken en stakeholders geïnterviewd. De resultaten uit de interviews hebben bijgedragen aan een concreet beeld van de bestaande & gewenste identiteit vs het bestaande & gewenste imago.

Het onderzoek heeft geresulteerd in een vernieuwd merkdocument. Een document waarin visie, missie, waarden, archetype en een merkverhaal omschreven is. Hiermee is een herijkt profiel van het merk Programma Vitale Vakantieparken gerealiseerd. Een profiel passend bij de gewenste identiteit en het gewenste imago. Naast dit traject heeft een restyling plaatsgevonden van de identiteit.

Tools

Merkstrategie
Merkdocument
GAP-analyse Canvas
Interviews

 

Zij gingen je voor

Logo KNVB
Logo DBS Automotive