Purpose kompas ©: van purpose praten naar purpose doen.

Wat is je bestaansrecht als organisatie? Waar kom jij en je collega’s dagelijks het bed voor uit? De Purpose Kompas © geeft inzicht in het effect en de impact van je purpose binnen een organisatie

Purpose Kompas

Ben je een organisatie met een maatschappelijke missie? Of wil je hiermee aan de slag? Dan is de  Purpose Kompas een handige tool die je inzicht geeft in je maatschappelijke relevantie. Dankzij een handige vragenlijst krijg je inzicht in de onderdelen waarop je maatschappelijk relevant bent en aan welke onderdelen je nog kunt werken. De Purpose Kompas is ontwikkeld door better brands.

 

Wat kun je met het Purpose Kompas?

De scan helpt je bij het formuleren van je purpose. Door inzichtelijk te krijgen welke maatschappelijke ambities je organisatie nastreeft kun je een doorvertaling maken van missie en visie naar een statement. Ten tweede geeft de scan inzicht in het effect van je purpose op je organisatie en de gebruikers van je producten en diensten.

Neem direct contact op

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op via:
06 144 33 583
erik@betterbrands.nl

Stap 1:

Inzicht

Het Purpose Kompas helpt bij het formuleren van je purpose statement. Door inzichtelijk te krijgen welke maatschappelijke ambities je organisatie nastreeft  maak je een doorvertaling van missie en visie naar een purpose statement. Ten tweede geeft de scan inzicht in het effect van je purpose op je organisatie en de gebruikers van je producten en diensten. Het invullen van de scan gebeurt in vier stappen:

 

1. Maatschappelijke relevantie

Krijg inzicht in de maatschappelijke relevantie van je organisatie. Doe dit door de negen vragen op het canvas te beantwoorden. De vragen gaan dieper in op de onderdelen waarop je maatschappelijk relevant kunt zijn (mens, milieu en maatschappij).

2. Purpose Statement

Omschrijf je visie en missie om zo je purpose statement te omschrijven. In deze stap word je stap-voor-stap meegenomen in het formuleren van je bestaansrecht als organisatie. 

3. Effect

Krijg de invloed van je purpose statement inzichtelijk op je merk, organisatie en haar gebruikers. Beantwoord de vragen die dieper ingaan op de onderdelen inspiratie, organisatie en uitvoerbaarheid om zo inzichtelijk te krijgen op welke onderdelen je scoort en op welke onderdelen ontwikkeling mogelijk is.

4. Transformatie

Op welke onderdelen realiseren je producten en diensten een positieve bijdrage aan je gebruikers zoektocht naar een positieve verandering? Door te omschrijven welke effect je hebt op het denken, volen en handelen van je gebruikers wordt de toegevoegde waarde van je organisatie voor je gebruikers inzichtelijk.

Stap 2:

Koers

Van inzicht naar koers bepalen. Een ingevulde scan toont aan hoe purpose gedreven je organisatie is. Dit resultaat kan gespiegeld worden aan de ambities van je organisatie. Dankzij de resultaten krijg je inzicht in nieuwe groeikansen en -mogeljkheden.

Direct aan de slag

Download de Purpose Kompas GRATIS

Ga direct aan de slag met de Purpose Kompas Scan. Krijg inzicht in de maatchappelijke relevantie van je organisatie en je ontwikkelmogelijkheden.

Bestel de Purpose Kompas poster

Bestel de Purpose Kompas Scan als gedrukte versie. Een handig middel om te gebruiken tijdens een workshop of brainstormsessie. Het resultaat kan opgehangen worden op kantoor.

Purpose Kompas Scan + dagdeel begeleiding

In een sessie van een dagdeel gaan we samen aan de slag met het invullen van je Purpose Kompas. De verschillende onderdelen worden stap-voor-stap uitgelegd en samen ingevuld. 

Zo maak je customer journey mapping pas echt betekenisvol

Zo maak je customer journey mapping pas echt betekenisvol

In een wereld waarbij je gebruikers steeds meer op zoek zijn naar meer betekenis, kun je je afvragen hoe je hierop moet inspelen. Dit kan met customer journey mapping.   De opkomende betekeniseconomie heeft grote invloed op de manier waarop we als merk of organisatie...

Lees meer

Even kennis maken?

Waarom? Hoe? Welke? Wie? De vraag achter de vraag doorgronden om zo de logica te vinden. Dat is wat mij dagelijks bezig houdt. Waarom? omdat sommige antwoorden die gegeven worden niet altijd logisch zijn. Soms te makkelijk lijken of soms beter, eerlijker, verantwoorder, efficiënter beantwoord kunnen worden.

Mijn natuurlijke nieuwsgierigheid gecombineerd met mijn passie om merken verder te helpen resulteert in better brands. Een bureau voor het realiseren van positieve impact.

Erik Jager

Erik Jager

Laatste blogs

Contact


Telefoon:
+31 (0)6 144 33 583

Adres:
better brands
Nieuwe Kazernelaan 17
6711 JA Ede

Email:
info@betterbrands.nl

Kvk-nummer: 75832208
Btw-id: NL001895948B05