Merkpositionering: ontdek de innerlijke kracht van je merk

Samen leggen we het fundament voor je merk en toekomstige ontwikkelingen. Een zoektocht naar de meest betekenisvolle onderdelen van je organisatie.

Merkpositionering zorgt voor draagvlak en sturing

Ben je op zoek naar het juiste verhaal waarmee de juiste verbinding gemaakt wordt tussen de gebruikers en je merk? Heb je moeite met het zelf omschrijven van dit verhaal om het zo door te vertellen aan potentiële klanten, medewerkers of andere stakeholders? Om zo de koers van je merk aan te geven voor de komende jaren. Een goede merkpositionering legt de verbinding tussen je visie, missie, waarden en je merkbelofte. Hiermee vorm je het uitgangspunt om draagvlak en sturing te geven aan je ambities.

 

Resultaat

Samen leggen we het hogere, ambitieuze doel van je organisatie bloot. Dit vertaald zich door naar een kernbelofte. Een belofte waarmee je aangeeft op welke manier je merk een waardevolle bijdrage levert aan de wereld. Het uiteindelijke resultaat van het programma bestaat uit een merkdocument:
– Waarden
– Visie / missie
– Een merkkompas
– Een inspirerend verhaal
Hiermee leg je de basis voor toekomstige ontwikkelingen. Het vormt de basis voor veranderingen, evaluatie en verbeteringen.

Neem direct contact op

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op via:
06 144 33 583
erik@betterbrands.nl

GRATIS positioneringscanvas!

Wil je meteen aan de slag met het positioneren van je merk? Het positioneringscanvas kan je verder helpen. Dankzij het canvas ben je in staat het fundament te leggen voor je merkpositionering. De download wordt ondersteund door een kostenloze telefonische uitleg. 

Merkpositionering, wat is het?

Dankzij merkpositionering claim je een positie in het hoofd en het hart van de mensen die in aanraking komen met je merk. Bij voorkeur is dit een unieke plek, die afwijkt van die van je concurrenten. Dankzij een gedegen positionering claim je een unieke reden om met jou merk in zee te gaan. Een positionering wordt opgebouwd met behulp van een aantal bouwstenen. Bij better brands maken we gebruik van:
– Visie en missie
– Merkbelofte
– Waarden
– Archetypen (Carl Jung)
– Golden Circles (Simon Sinek)

Vanuit al deze onderdelen schrijven we een merkverhaal. Het merkverhaal verteld kort en bondig waar je als merk voor staat en voor gaat. Het is geladen met positieve associaties en werkt inspirerend. Een goed merkverhaal is altijd simpel, uniek, geloofwaardig, concreet en zorgt voor emotionele verbondenheid.

Een goede merkpositionering:
1. Past bij je organisatie
2. Geeft richting aan de stappen die je in de toekomst zet
3. Vervult (emotionele) behoeftes van je klanten
4. Is uniek onderscheidend

 

 

Mogelijkheden

Gratis positioneringscanvas

Ga direct zelf aan de slag met het positioneren van je merk. Download het GRATIS canvas om je een invulling te geven aan je merkpositionering. Het canvas helpt je bij het omschrijven van je visie, missie, merkwaarde en merkbelofte om van hier uit je merkverhaal te omschrijven.

Resultaat:

Het canvas wordt ondersteund door een kosteloze telefonische uitleg. Met het canvas:

  • kun je zelf aan de slag met de positionering van je merk.
  • heb je voldoende input o aan de slag te gaan met het schrijven van je merkverhaal.

Workshop

Tijdens twee sessies van een halve dag gaan we aan de slag om de positionering van je merk aan te scherpen. We gaan dieper in op  je visie, missie, waarde-elementen en archetypen.

Resultaat:

Met behulp van een merkdocument heb je een uitgangspunt voor je toekomstige merkbeleid. Na de workshops ben je in het bezit van:

  • Een uitgewerkt merkdocument
  • Een merkverhaal (elevator pitch)
  • De juiste input om koers te bepalen voor je merk.

Merkconcept

Heb je meer nodig dan alleen een merkpositionering, maar wil je deze ook uitgewerkt zien in een beeldmerk, vormtaal en beeldtaal? Met het merkdocument als uitgangspunt brengen we je positionering tot leven! In overleg maken we een doorvertaling naar een logo en daarbij passende beeld- en vormentaal.

Resultaat:

Een merkconcept heeft alles van de workshop in huis, aangevuld met een visuele doorvertaling van je positionering naar een logo, vorm- en beeldtaal

Laatste blogberichten over merkpositionering

Zo maak je customer journey mapping pas echt betekenisvol

Zo maak je customer journey mapping pas echt betekenisvol

In een wereld waarbij je gebruikers steeds meer op zoek zijn naar meer betekenis, kun je je afvragen hoe je hierop moet inspelen. Dit kan met customer journey mapping.   De opkomende betekeniseconomie heeft grote invloed op de manier waarop we als merk of organisatie...

Lees meer

Even kennis maken?

Waarom? Hoe? Welke? Wie? De vraag achter de vraag doorgronden om zo de logica te vinden. Dat is wat mij dagelijks bezig houdt. Waarom? omdat sommige antwoorden die gegeven worden niet altijd logisch zijn. Soms te makkelijk lijken of soms beter, eerlijker, verantwoorder, efficiënter beantwoord kunnen worden.

Mijn natuurlijke nieuwsgierigheid gecombineerd met mijn passie om merken verder te helpen resulteert in better brands. Een bureau voor het realiseren van positieve impact.

Erik Jager

Erik Jager

Laatste blogs

Contact


Telefoon:
+31 (0)6 144 33 583

Adres:
better brands
Nieuwe Kazernelaan 17
6711 JA Ede

Email:
info@betterbrands.nl

Kvk-nummer: 75832208
Btw-id: NL001895948B05