Customer Journey Mapping

Laat je merkbeleving naadloos aansluiten op de klantreis

Resultaat

Door middel van customer journey mapping wordt een compleet beeld gecreëerd van de klantreis (oriëntatie tot beslissing). Het wordt duidelijk voor je  welke onderdelen binnen de klantreis geoptimaliseerd moeten worden. Dit resulteert in een actieplan om uiteindelijk merkloyaliteit te verhogen.
Aan het einde van het programma ontvang je:
– DMU / Stakeholder map
– Persona Canvas (omschrijving verschillende type klanten)
– Customer Journey (overzicht klantreis en touchpoints)
– Actieplan

Voor wie?

Herken je, je als directeur, ondernemer of manager in de volgende vragen:
– Wie is mijn doelgroep?
– Hoe verloopt de klantreis tot en met de aankoop van mijn product / dienst?
– Welke contactmomenten mij (potentiële) klanten kunnen geoptimaliseerd worden?
– Hoe lever ik meerwaarde tijdens het aankoopproces?

Dan helpt de workshop Customer Journey Mapping je verder.

Programma

Het programma start met een oriënterend gesprek. Tijdens dit gesprek worden gezamenlijke ambities geformuleerd. Er wordt dieper in gegaan op de behoefte en ambitie van je organisatie. Samen maken we een plan van aanpak om deze ambities te realiseren. Tijdens de workshop gaan we dieper in op de verschillende facetten die nodig zijn om je klanten en de reis die je klanten doorlopen inzichtelijk te maken. Van oriëntatie tot beslissing. Dit doen we in 3 sessies van een half dagdeel per sessie.

Stakeholder mapping

Tijdens deze sessie maken we alle stakeholders inzichtelijk. Wie zijn ze? Hoe belangrijk zijn ze voor je merk en hoeveel invloed oefenen ze uit op het succes van je merk?

Persona canvas mapping

De belangrijkste persona’s worden geselecteerd en uitgewerkt in een persona canvas. Het geeft je inzicht in drijfveren, belangen en andere inzichten die nodig zijn om je klantreis te verbeteren.

Customer journey mapping

De klantreis wordt uitgewerkt. We maken de verschillende contactmomenten inzichtelijk (touchpoints) en ontwikkelen een strategie om deze klantreis verder te optimaliseren.

Meer weten?

6 + 3 =

Meer informatie

Vul het contactformulier in of neem contact op via onderstaande gegevens.

Adres: Nieuwe Kazernelaan 17 – Ede
Telefoon: +31 (0)6 144 33 583
Email: info@betterbrands.nl

Even kennis maken?

Waarom? Hoe? Welke? Wie? De vraag achter de vraag doorgronden om zo de logica te vinden. Dat is wat mij dagelijks bezig houdt. Waarom? omdat sommige antwoorden die gegeven worden niet altijd logisch zijn. Soms te makkelijk lijken of soms beter, eerlijker, verantwoorder, efficiënter beantwoord kunnen worden.

Mijn natuurlijke nieuwsgierigheid gecombineerd met mijn passie om merken verder te helpen resulteert in Better Brands. Een bureau voor het realiseren van positieve impact. Organisaties waar ik in het verleden voor gewerkt heb:

Erik Jager

Erik Jager